Renovació de les instal·lacions d’enllumenat públic del terme municipal de Sant Guim de la Plana

Es tracta d’una obra finançada pel PUOSC de la Generalitat de Catalunya de l’any 2021 que va ser adjudicada, aprofitant el concurs que havia fet l’ACM pels petits municipis, a l’empresa CITELUM de Barcelona, que va ser la guanyadora de l’esmentat concurs, a la nostra zona.

DIMARTS 05 JULIOL 2022

El valor d’adjudicació va ser de 62.599€, si bé val a dir, que el cost total és superior i passa dels 70.000€ degut a una sèrie de millores que, sobre la marxa i vistes les necessitats, s'han anat introduïnt. La subvenció que el PUOSC atorga al municipi per a la relització d'aquesta obra és de 59.500€. La resta anirà a càrrec de fons propis de l'Ajuntament de Sant Guim de la Plana.

L’obra ha consistit en la renovació total de tots els punts de llum dels tres pobles amb la col·locació, entre fanals i faroles, de més de 160 nous emplaçaments d’il·luminació. Aquest nou enllumenat públic utilitza tecnologia led molt més moderna i eficient que l'anterior, a més dels diversos avantatges que suposa: més il·luminació amb una llum blanca i clara, major durabilitat, menys contaminació lumínica del cel, i per damunt de tot, molta més eficiència i menor consum, arribant a suposar un estalvi de fins un 50% en la factura de la llum, detall que suposa una gran millora per als veïns i veïnes dels tres pobles del municipi, a més de l'estalvi energètic per a l'ajuntament.