Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Petició per traspassar la titularitat de la carretera de Vicfred a la Diputació

La via es utilitzada per veïns d’arreu del territori, però el manteniment i les despeses van a càrrec de l’ajuntament

DILLUNS 10 AGOST 2020

En l’última sessió plenària en data de 30 de juliol Sant Guim de la Plana va acordar per unanimitat demanar a la Diputació de Lleida incloure la carretera de Vicfred dins el Pla Zonal que està redactant l’organisme provincial.

La demanda respon al fet de que aquesta és una via de titularitat municipal i, malgrat sigui utilitzada per vehicles d’arreu del territori català, el manteniment i les actuacions que s’hi duen a terme, van a càrrec del consistori, elevant les despeses a més de 25.000€ anuals en termes de desbrossament, pintura i arranjaments.

Segons paraules de l’alcalde Josep Llobet, “considerem una injustícia i un greuge comparatiu que la responsabilitat d’aquesta via recaigui sobre nosaltres quan s’està utilitzant per vehicles de fora del municipi, entre aquests  camions de gran tonatge. El desgast no és només fruit del trànsit municipal”.

Malgrat haver atorgat alguns ajuts al consistori, la Diputació ha desestimat la petició de l’ajuntament en passades ocasions, però el fet d’estar redactant un nou Pla Zonal obra les portes a un possible acord entre els dos organismes per tal que la via passi a ser de titularitat provincial.