Divendres, 27 De Abril De 2018

12/01/2018

POSICIONAMENT DE L'AJUNTAMENT SOBRE LA SUSPENSIÓ DE LES REPRESENTACIONS DEL PESSEBRE VIVENT DE SANT GUIM DE LA PLANA

Josep Llobet Condal, Alcalde de Sant Guim de la Plana.

Benvolguts veïns,

Referent als escrits que hem rebut en aquest consistori així  com les notícies que han aparegut en diversos mitjans de comunicació, webs... respecte a la decisió de  de lAssociació Cultural LA MARINADA de no continuar amb les representacions del Pessebre Vivent de Sant Guim de la Plana al·legant diversos incompliments dels compromisos que es van acordar lany 2011 amb aquest ajuntament, volem manifestar que tal com ja em comunicat a lAssociació cultural LA MARINADA, lamentem que no es continuï amb les representacions i volem posar en coneixement de tots els veïns del municipi i públic en general, que aquest lAjuntament ha complert els compromisos de col·laboració i que lúnic que sha demanat a lesmentada associació és que es faci càrrec de les despeses relatives a la utilització dels locals (energia elèctrica, calefacció, neteja...) liquidant un preu públic perfectament assumible.

Aquest ajuntament com no pot ser dun altra manera, i com ha fet sempre, seguirà donant suport a lAssociació Cultural la Marinada pet tal que lany vinent és puguin reprendre les representacions del Pessebre vivent de Sant Guim de la Plana, amb tot si que vol deixar constància que el fet de no continuar les representacions considerem no es pot justificar amb una manca de suport de lajuntament o incompliments en els compromisos assumits com ja em explicat anteriorment sinó més aviat pels següents motius:

Primer.-Falta de relleu generacional, la gent que fa 34 anys varen començar amb el Pessebre, shan fet grans altres malauradament ja no hi son i es molt normal que, desprès de tants anys,  els falti motivació i ganes per tirar endavant amb una activitat que requereix molt sacrifici i esforç, per altra banda també es constata la dificultat dun relleu generacional atès que al poble hi ha pocs joves que puguin assumir lesmentat relleu.

Segon.-  Manca de figures per omplir les escenes del pessebre, és ben pales que cada vegada hi ha menys gent disposada a passar-se quatre hores de les tardes-nits  de les Festes Nadalenques, fent de figures immòbils i quiets passant fred en les gèlides nits Segarrenques.

Tercer.- Levident disminució despectadors que han sofert, en general, les representacions dels pessebres vivent arreu, per diferents motius i de la qual tampoc se nha salvat el de Sant Guim de la Plana, ha fet menys atractiva, econòmicament parlant, aquesta activitat i això pot ser que hagi influït en lAssociació cultural La Marinada que  tot i autoproclamar.se com a associació sense ànim de lucre, en realitat no ho es, a prendre aquesta decisió. Creiem que en aquestes associacions els aspectes econòmics no haurien de ser primordials.

Culpar a lAjuntament per la implantació duna taxa de 45¬ que, com ja sha dit avants, es per fer front a les despeses de funcionament del local, es pura demagògia i mes quan aquesta taxa es tan minsa i reduïda que amb lentrada dels cinc primers espectadors al Pessebre ja queda totalment assumida.

Josep Llobet Condal.

Alcalde de Sant Guim de la Plana.