Dimarts, 25 De Juliol De 2017

29/10/2007

Benvinguts a Sant Guim de la Plana!

El terme municipal de Sant Guim de la Plana, antigament Sant Guim del Llor, s'estén al sector de llevant de la plana de Guissona, a l'interfluvi del Llobregós i el Sió. Limita amb els termes d'Ivorra, Sant Ramon, Torrefeta, Guissona, Massoteres i Torà.

Comprèn els pobles de Sant Guim de la Plana, cap de municipi, i els agregats de Comabella i Vicfred. El sector de Llevant es comunica per camins amb carretera de Cervera a Solsona i el ponent amb la carretera de Cervera i Ponts; a Comabella s'hi anava antigament per un camí particular avui dia carretera. El poble de Sant Guim de la Plana es troba a 556 m d'altitud al sector nord de ponent, prop de Guissona.
S'entra al nucli per una plaça gran i ben pavimentada, i al centre, voltada d'un carrer, hi ha la casa senyorial, de trets medievals, amb finestrals antics. L'estat de conservació de les cases és bastant bo, ja que amb el temps s'han anat restaurant, el local municipal s'ha adaptat per a lloc d'esbarjo i teatre. L'església parroquial de Santa Maria, a la plaça, és de construcció relativament moderna (el campanar data del 1870), però conserva algunes parets de l'església primitiva.

FESTES LOCALS
* Cavalcada de Reis.
* 2n quinzena de febrer Calçotada Sant Guim de la Plana.
* 1r diumenge de Maig Festa del Roser.
* Diada de la Mare de Déu amb la tradicional perfumada d'espígol dia 15
   d'agost.
* Dia 16 d'agost Festa Major de Sant Roc.
* 1r dissabte d'octubre dinar de caçadors.
* Festa Major 1r cap de setmana d'octubre de Vicfred.
* El pessebre Vivent

TELÈFONS D'INTERÈS