Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Finalitzen les obres d’actuació al camí del Pou de Madern

S’han pavimentat 500 metres de la via per facilitar l’accés a un dels principals atractius patrimonials del municipi

DIMECRES 28 OCTUBRE 2020

Dimarts 27 d’octubre van finalitzar els treballs d’asfaltat del camí del Pou de Madern de Vicfred, unes actuacions que tan sols s’han allargat quatre dies hàbils i que s’han acollit dins del Pla de Dinamització Territorial de la Generalitat de Catalunya.

L’obra ha consistit en la millora de 500 metres d’accés a un dels principals atractius turístics i patrimonials del municipi, executat amb aglomerat calent i amb un cost de 27.158,51€, dels quals 20.568,38 han estat subvencionats per l’esmentat Pla de Dinamització i 6.590,13€ per fons propis de l’ajuntament.

L’actuació ha estat liderada per l’empresa d’Alguaire “MiJ Gruas” que també ha iniciat els treballs d’adequació dels 300metres restants de la via, uns treballs que s’executaran l’any vinent quan es procedeixi a l’aprovament final del PUOSC.

Segons l’alcalde del municipi, Josep Llobet, “l’objectiu és arribar a pavimentar tot el camí que porta a aquest indret tant emblemàtic, un paratge natural que acull un elevat nombre de visitants i al que cal dotar de les millors infraestructures comunicatives”.

El Pou de Madern és un pou artesià intermitent, amb la particularitat que en èpoques de pluges intenses i com a conseqüència de l'augment del nivell freàtic i de la corresponent pressió hidràulica, l'aigua del pou puja a la superfície sobreeixint aigua durant dies o setmanes tot convertint el seu voltant en un petit llac.